Detoks

DETOKS

Detoks işlemi, vücutta biriken hastalık ve yaşlanmayı oluşturan zararlı artıkların vücuttan temizlenmesidir.

Toksinlerin Oluşması

Bu toksik artıklar kısmen dışarıdan alınır, kısmen vücutta oluşur. Modern bilimde genelde serbest radikal olarak adlandırılan bu toksik maddeler doğadaki kirlenme sonucu, solunum yoluyla, yiyecek ve içeceklerle vücuda girerler. Ayrıca yanlış beslenme şekli ve sindirim sisteminin güçlü olmaması sonucu vücutta da oluşurlar. Arınma kürüyle toksinler temizlendikten sonra Amrith Kalash’ın kullanılması arınmanın etkisini daha da arttıracaktır.

Detoks neden gereklidir?

Ayurvedik yaklaşıma göre hastalıklar bedendeki fizyolojik dengenin bozulması ve toksinlerin birikmesi sonucu oluşur. Dolayısıyla hastalıkları önlemenin yolu fizyolojik dengenin sağlanması ve toksinlerin temizlenmesidir. Modern bilimin yeni yeni keşfettiği bu gerçek, Ayurveda bilgeliğince bin yıllar önce kavranmış ve bunu sağlayıcı yöntemler geliştirilmiştir.

Ayurvedik Destoks

Ayurveda’daki detoks yöntemi Pancha-Karma’dır. Pancha-Karma sadece zararlı toksik artıkları temizlemekle kalmaz, yaşlanmaya ve hastalığa toksinlerle birlikte yol açan fizyolojik dengesizliği de giderir.

Pancha-Karma ile fizyolojiyi yöneten Vata, Pitta veKapha özellikleri arasında dengeyi kurar ve dokulardaki toksinleri yumuşatarak dolaşım sistemine çeker, oradan da bağırsaklarda toplayarak etkin ve doğal yöntemlerle bağırsaklardan temizlenir.

Ne sıklıkta yapılmalı

Yılda en az 1 kere uygulanacak Ayurvedik Detoks yöntemi hastalanma ve yaşlanmaya karşı güçlü bir koruyucu önlem olacaktır.

Detoks Diyeti (haftanın 1 günü)

  • Detoks gününde balıktan süt ve süt ürünlerine, kırmızı etten yumurtaya kadar birçok gıda yasaklanır. Ana gıda olarak çeşitli kombinasyonlarda genellikle çiğ meyve, sebze ve bunların suları kullanılır. Enginar sapı, havuç ve elma favori yiyeceklerdir.

  • Taze sebze meyveler, yeşillikler, tohumlar tüketilir. Pirinç veya darıdan pilavlar, yanında yeşilliklerle servis edilir. Açlığa müsade edilmemeli, 30 dakika ila 2.5 saatlik aralarla gıda alınmalıdır.

  • Saat 07.00′de ılık su ve limon suyu ile başlanır. 19.30′da yine limon suyu ile biter. En geç saat 22.30′da yatılır.

 

Ruhsal Detoks

ruhsal olarak yenilenmek sağlık açısından da oldukça faydalıdır. Aklınız geçmişe takıldığında, karşınıza bir problem çıktığında zamanın durmasını isteyebilir ve başa çıkamayacağımızı düşünebiliriz. Ancak bu yöntem ile kendinizi olduğunuz gibi kabullenmeye ve hayatla da barışık olabilirsiniz.

Kendinizle yüzleşin

Kendinizde hata olarak kabul ettiğiniz ne varsa bir kağıda dökün. Daha sonra nasıl çözebileceğinizi anlayacak ve birçoğunun aslında çok da ufak olduğunu farkedeceksiniz.

İyimser olmayı deneyin

Yazdığınız listenin yanına bir çizgi çizerek ayırın. Bu bölüm sizin için iyimser bir arkadaş sesi olacak. örneğin sürekli yaptığınız bir hata var ve yandaki yazılar onu nasıl düzeltebileceğiniz hakkında fikir yürütüyor.

Nasıl yetiştirildiniz

Şimdi şu soruları yanıtlayın; Nasıl bir ailede büyüdünüz? Yetiştirilme tarzınızdan memnun musunuz? Çocukken sevildiğinizi düşünüyor muydunuz? Bir süre aileniz -veya bakıcınız- üzerinde yoğunlaşın. Tüm duygularınızı yazın. Bu aşama inkâr ettiğiniz duyguları açığa çıkaracak.

Geçmişe geri gidin

Rahatça oturun ve gözlerinizi kapayın. Elleriniz kucağınıza düşsün. Derin nefes alın. Her nefesle bedeninizin bir kısmı gevşesin. Gevşemeyi başardıktan sonra ilk gün yazdığınız uzun listeye gözatın. Ve ilk kez ne zaman böyle şeyler hissetmeye başladığınızı hatırlayın. Önemli olan kendi çocukluğunuzla yetişkinliğiniz arasında bir bağ kurabilmek…

Öfkenizi tanımlayın

Bir kalem kâğıt alın. Anne ve babanıza veya bakıcınıza ne tür bir öfke duyduğunuzu tanımlayın. Çocukken onlara kızdığınız belli olaylar var mıydı? Kızgınlığınızı dillendirirken nasıl bir his meydana geldiğini tanımlayın. Donuk mu korku ya da acı veriyor mu? Tüm hissettiklerinizi hem çocuk hem de yetişkin halinizle yazın.

Ailenizi anlayın

Bu kolay olmayacak çünkü ailemiz hakkında düşünürken genellikle bir şeyleri tam olarak anlayamadığımız çocukluk penceresinden bakarız. Bu da onları objektif bir açıdan görmemize engel olur. Kendinize şunları sorun; Anne-babam duygusal olarak kendilerini nasıl ifade ederdi? Duygularını bastırıyorlar mıydı? Neden böyle davrandılar? Şimdi onlarla ilgili nasıl hissettiğinizi düşünün. Duygu ve düşüncelerinizi en küçük ayrıntısına kadar yazın.

Kendinizi yetiştirin

Bu egzersiz çocukken yüz yüze kaldığınız hüsranları artık bir yetişkin olduğunuzu bilerek aşmanıza yardımcı olacak. Aileniz tarafından koşulsuz sevgi ve ilgiyi hakettiğinize dair kendinizi telkin edin.

Şefkatle hatırlayın

Yaşadığımız gerçekleri tamamen tanıyıp kabul etmedikçe kendimizi genellikle geçmiş acı anılar arasında sıkışıp kalmış buluruz. Bu durum kendimizi boşlukta ve üzgün hissetmemize neden olur. Geçmişle ilgili duygularımızı örtbas etmek yerine yazma yoluna gidersek bir süre sonra bunları benimseriz. Şimdi daha önceden keşfettiğiniz içsel arkadaşınızın sevecen ve şefkatli olmasına izin verin.

Geçmişi kabullenin

Artık şefkatle bakabilir, bağışlayıcı olabiliriz. Geçmişimizi kabullenmek pasif bir teslimiyetçilik değildir. Kabullenişle birlikte özgürlük de gelir. Şimdi kendinize şu soruyu sorun; Geçmişimle ilgili şu an inandığım şey nedir?

Kötü anıları gönderin

Ritüel ve seremoniler tarihin başlangıcından beri hep çok önemli olmuşlardır. İnsanoğlu hedeflerini gerçekleştirmede sembollerin ve kutlamaların etkili olduğuna inanır. Kendi seremoninizi düzenleyin. Bir mum yakın dua edin bir balon salın gökyüzüne ve geçmişinizdeki negatif mesajları bırakın gitsinler. Bu geçmişte ve bugünde kolayca rahatlamanızı sağlayıp geleceğe bakabilmenizi sağlayacaktır.

16
Jul 2013
userbay.com.tr © 2013 | Gülay ÜSERBAY